Spikning

Idag spikades avhandlingen. Vi öppnade i varje fall en låda från tryckeriet, och jag delade ut ex till dem som var där på institutionen. Det är ju inte så mycket sammanhållning där längre sen FPI (Forskningspolitiska institutet) lades ner. Det blev inte heller någon traditionell fysisk spikning av ett ex på en planka. Det hade kanske varit skönt att driva genom en spik, och få hamra lite på denna text i fysisk form som jag lagt ner så mycket möda på.

Men texten kunde inte spikas digitalt. Jag hade inte fått rätt inloggning. Det demonstrativa utanförskapet som har hört till att inte vara anställd på samma sätt som de andra tog sig i uttryck att göra spikningen komplicerad. Men nu ska jag få en tillfällig inloggning. Det är lite ironiskt att det inte gick att få förrän nu, för att få ut mig… Men snart ska den i varje fall bli tillgänglig för världen i full och digital form. Så länge sitter jag och väger ett tryckt exemplar i handen. Det är en underlig känsla.

spikad avhandling

Leave a Reply

